Munkavédelem+ Egyenes út a biztonsághoz

Kérdése van? +36 30 704 6666

Kategóriák
Munkavédelem+ Egyenes út a biztonsághoz

Kérdése van? +36 30 704 6666

  • Kategóriák
    • Akciók
    • Kiárusítás
    • Munkaruha
    • Munkavédelmi lábbeli
    • Munkavédelmi kesztyű
    • Fejvédelem
    • Hallásvédelem
    • Szem és arcvédelem
    • Légzésvédelem
    • Védőruházat
    • Zuhanás elleni védőeszközök
    • Közúti védőeszközök
    • Higiéniás kiegészítők
    • Egyéb védőeszközök
    • Kiemelt kategóriák
  • Blog
  • Rólunk
  • Kapcsolat
  • Tudnivalók
    • Online katalógusok
    • Termékek méretezése
  • Hasznos információk
    • Jótállás, szavatosság
    • Gyakran ismételt kérdések
    • Elérhetőségek
    • Fizetési információ
    • Szállítási információk
  1. Blog
  1. Blog
Vissza
Teremtsünk tiszta helyzetet – ne csak papíron, de az irodában is

Teremtsünk tiszta helyzetet – ne csak papíron, de az irodában is

A tiszta munkakörnyezet megteremtésének lehetősége a legtöbb munkahelyen adott és elérhető, bár az is tény, hogy vannak olyan munkakörök, ahol a munka jellegéből adódóan kerül szembe a munkavállaló a piszkos, sok esetben veszélyes anyagokkal. Mindettől függetlenül azonban, arra mindig törekedni kell, hogy a munkakör betöltése minél kisebb egészségügyi kockázattal járjon. Cikkünkben annak járunk utána, hogy milyen feltételekkel és eszközökkel biztosítható a tiszta és rendezett, egyúttal biztonságos munkakörnyezet.

Munkavédelem+

A tiszta munkakörnyezet legfontosabb előnyei

A tisztán tartott munkaállomás a nyilvánvaló esztétikai előnyökön túl olyan rejtett értékekkel is rendelkezik, melyek a cég arculatát is támogatják:

  • Növeli a termelékenységet,

  • Biztonságérzetet kelt,

  • Megerősíti a motivációt és a munkavállalói elkötelezettséget,

  • Enyhíti a stresszt,

  • Professzionalitást sugall.

Mi a leggyakoribb akadálya a rendezett környezet kialakításának?

Vannak olyan munkakörök, ahol a tisztaság közegészségügyi szempontból is kívánatos. (Pl. egészségügy, élelmiszeripar). Ezeken a munkahelyeken a higiéniai és biztonsági előírások kötelező jellegűek, a munkakör betöltésének velejárói.

Más a helyzet az olyan munkahelyeken, ahol nem ennyire szigorúak az előírások, pl. egy irodában, ahol bizony a tiszta és rendezett munkakörülmények két leggyakoribb akadálya:

  • a munkáltató,

  • és az alkalmazott.

A produktív munkakörnyezet megteremtésének tehát nemcsak tárgyi, de személyi feltételei is vannak. A kettő csak együtt lehet hatékony támogatója a tiszta és rendezett, ezáltal biztonságos munkakörnyezet megteremtésének.

Nézzük hát, hogy milyen feltételeknek kell eleget tennünk!

A rendezettség

A rendezett környezet javítja az információ és ötletek áramlását, növeli a kreativitást és az innovációt, a rendetlenség ellenben csökkenti a napi feladatokra való összpontosítást. Amíg azzal töltjük az időt, hogy íróeszközt, post it blokkot, iratkapcsot keresgélünk a papírkupacok alatt, talán épp a legjobb ötlet megy veszendőbe.

Mondhatnánk persze, hogy nincs is szükség tollra, papírra, hiszen ott a számítógép, amivel máris elérkeztünk a következő ponthoz.

Mindig takarítsuk el magunk után az eszközöket, így elkerülhetjük a szennyeződést, fertőzést.

A tisztaság

Az, hogy az íróasztal mellett a munkával foglalkozva eszünk, minden, csak nem egészséges. Cikkünknek nem célja a táplálkozás egészségtanára kitérni, de az igen, hogy rámutassunk, az ételmaradéknak, kávéfoltnak semmi keresnivalója a számítógép billentyűzetén, a céges iratokon és szerződéseken.

Bizonyítottan több baktériumot találunk egy átlagos klaviatúrán, mint a mellékhelyiségekben. Az oka egyszerű, sajnos sok esetben kimarad a kézmosás. Közlekedés közben a kapaszkodóról, a liftgombról, a kilincsekről, a lépcsőkorlátról rengeteg nem látható szennyeződést viszünk magunkkal az irodába.

A személyi higiénia tehát a kézmosásnál kezdődik és az íróasztal napi tisztántartásával folytatódik, amibe a klaviatúra, az egér és a monitor is beleértendő.

Használjunk fertőtlenítő törlőkendőt az íróasztal napközbeni tisztántartására, és mielőtt hazaindulnánk, rakjunk rendet az asztalon és takarítsunk el magunk után.

A munkahelyen található vizesblokk sokat elárul a takarítás gyakoriságáról és minőségéről. Figyeljünk rá oda!

A vizes blokk

A munkaállomások tisztántartása mellett kiemelt fontosságú a mosdók és a konyha felületeinek mindennapos takarítása és fertőtlenítése.

Emellett mindenki érdekét szolgálja, ha az alkalmazottak személyi higiéniáját is támogatjuk a következőkkel:

  • Legyen melegvíz a vizes blokkokban,

  • Kézszárító, vagy textiltörölköző helyett használjunk inkább papírtörölközőt,

  • Teremtsük meg a higiénikus kézmosás, kézfertőtlenítés lehetőségét is érintés nélküli, elektromos fali adagolók használatával.

  • Helyezzünk ki kézápolót is a mosdókhoz.

  • Gondoskodjunk a sebfertőtlenítésről is és hozzunk létre elsősegély állomást.

Figyeljünk a hulladékfeldolgozásra és mindig megfelelő méretű, strapabíró szemeteszsákot válasszunk!

A szemétkezelés

  • Minden munkaállomásnál, valamint a közösségi és mellékhelyiségekben is  helyezzünk el szemetest, akár szelektív szemétgyűjtőket is.

  • Mindig a megfelelő méretű szemeteszsákot használjuk.

  • A szemetet naponta, szükség esetén naponta többször is távolíttassuk el.

Takarítás

A takarítás gyakorisága elsősorban a szennyezettség szintjétől függ, de vannak egyéb szempontok is:

  • hányan dolgoznak az irodában,

  • hány látogató fordul meg a helyiségben naponta,

  • milyen az aktuális évszak/időjárás.

Van, ahol elegendő hetente egyszer takarítani, de nagylétszámú, sűrűn látogatott irodahelyiségek esetén a napi gyakoriság is szükséges lehet.

Fontos!

Az első benyomás kitörölhetetlen, ezért arra kell törekedni, hogy az mindenki számára pozitív legyen. Vajon mit árul el az iroda és a munkaállomások állapota egy reménybeli munkavállalónak, vagy egy leendő ügyfélnek?

A tiszta és rendezett munkakörülmények professzionalitást sugallnak, az elhanyagolt iroda viszont éppen az ellenkezőjét. Bármivel is áltatjuk magunkat, a fiatalos és produktív környezet nem lehet egyenlő:

  • az irodában széthagyott maszatos kávésbögrékkel és ételhordókkal,

  • a piszkos huzatú babzsákfotelekkel,

  • a sárfoltos padlóval, szőnyeggel,

  • az összefogdosott üveg felületekkel.

 

Az ügyfél, a befektető vagy a szállító nem veszi komolyan a szervezetet, ha úgy találja, hogy a munkahely rendetlen és kaotikus, a reménybeli munkatárs azzal a lendülettel fordul sarkon, ahogy az ajtót kinyitotta.

Vissza
Vásárlói fiók
  • Belépés
  • Regisztráció
  • Profilom
  • Kosár
  • Kedvenceim
Információk
  • Általános szerződési feltételek
  • Adatkezelési tájékoztató
  • Fizetés
  • Szállítás
  • Elérhetőségek
Zenith Workx Hungary Kereskedelmi és Szolgáltató Betéti Társaság
  • 2475 Kápolnásnyék, Dózsa u. 2/A
  • +36 30 704 6666
  • info@zenworkx.hu
  • facebook

  • youtube

Hírlevél

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Feliratkozás
kandh_v2
  • Akciók
  • Kiárusítás
  • Munkaruha
  • Munkavédelmi lábbeli
  • Munkavédelmi kesztyű
  • Fejvédelem
  • Hallásvédelem
  • Szem és arcvédelem
  • Légzésvédelem
  • Védőruházat
  • Zuhanás elleni védőeszközök
  • Közúti védőeszközök
  • Higiéniás kiegészítők
  • Egyéb védőeszközök
  • Kiemelt kategóriák
  • Blog
  • Rólunk
  • Kapcsolat
  • Tudnivalók
    Tudnivalók
    • Online katalógusok
    • Termékek méretezése
  • Hasznos információk
    Hasznos információk
    • Jótállás, szavatosság
    • Gyakran ismételt kérdések
    • Elérhetőségek
    • Fizetési információ
    • Szállítási információk
Belépés
Regisztráció
Adatkezelési beállítások
Weboldalunk az alapvető működéshez szükséges cookie-kat használ. Szélesebb körű funkcionalitáshoz (marketing, statisztika, személyre szabás) egyéb cookie-kat engedélyezhet. Részletesebb információkat az Adatkezelési tájékoztatóban talál.
A működéshez szükséges cookie-k döntő fontosságúak a weboldal alapvető funkciói szempontjából, és a weboldal ezek nélkül nem fog megfelelően működni. Ezek a sütik nem tárolnak személyazonosításra alkalmas adatokat.
A marketing cookie-kat a látogatók weboldal-tevékenységének nyomon követésére használjuk. A cél az, hogy releváns hirdetéseket tegyünk közzé az egyéni felhasználók számára (pl. Google Ads, Facebook Ads), valamint aktivitásra buzdítsuk őket, ez pedig még értékesebbé teszi weboldalunkat.
Az adatok névtelen formában való gyűjtésén és jelentésén keresztül a statisztikai cookie-k segítenek a weboldal tulajdonosának abban, hogy megértse, hogyan lépnek interakcióba a látogatók a weboldallal.
A személyre szabáshoz használt cookie-k segítségével olyan információkat tudunk megjegyezni, amelyek megváltoztatják a weboldal magatartását, illetve kinézetét.